Хто такий соціальнй педагог в школі?
Сфера діяльності соціального педагога передбачає роботу з усім контингентом учнів, хоча найчастіше об'єктом їхньої особливої уваги стають діти, які мають проблеми в навчанні та поведінці, а також їхні батьки. Чому батьки? Щоб допомогти дитині, потрібно знати умови сімейного виховання. Саме тому соціальні педагоги працюють з сім'єю цілеспрямовано, планомірно, використовуючи, як правило, індивідуальний підхід в роботі з ними.
Не секрет, що в школі мають місце випадки напруженості у відносинах між учителем і учнем, між однолітками, між батьками і дітьми, батьками і педагогом і т. д. У таких ситуаціях на допомогу приходить соціальний педагог, який вивчає причини конфлікту і регулює його. Можна з упевненістю сказати, що оперативна допомога кожному учневі у складній життєвій ситуації - головне завдання соціального педагога.
Якщо розкрити конкретні напрями його діяльності в школі, то вони наступні. Дитина потрапила у важку життєву ситуацію - батьки не надають належної уваги його вихованню і виниклі проблеми стали відомі в школі. До їх вирішення підключається соціальний педагог, він не тільки організовує співпрацю класного керівника з учнем і його родиною, а й взаємодіє з іншими освітніми установами та службами міста. Соціальні педагоги виявляють сім'ї учнів, що знаходяться в соціально небезпечному положенні і надають їм допомогу в навчанні і вихованні дітей. Для вивчення умов життя дитини в сім'ї вони мають право особисто прийти, подивитися на все своїми очима, скласти акт житлово-побутових умов.
Інший напрям діяльності - робота з пільговими категоріями учнів, наприклад, організація другого безкоштовного харчування дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей, опікуваних дітей.
Соціальні педагоги шкіл мають досить тісні зв'язки з працівниками відділу опіки та піклування, інспекторами відділу у справах неповнолітніх ОВС, фахівцями комісії у справах неповнолітніх і захисту їх прав адміністрації міста, співробітниками прокуратури, медичних установ. З деякими установами педагоги співпрацюють при необхідності, з іншими - постійно.
Окремий напрямок діяльності - профілактичний контроль дітей «групи ризику», які перебувають на обліку в міліції, в комісії у справах неповнолітніх і захисту їх прав, а також учні, неодноразово порушують Статут школи. З ними проводиться соціальна та педагогічна робота: контроль відвідуваності навчальних занять, організація дозвілля - залучення в гуртки, студії, спортивні секції школи і міста. Очевидно, що зайнятість дітей у позаурочний час дуже важлива, тому що перешкоджає безцільному час проводження і попереджає тим самим підліткову злочинність.
Статистика показує, що найбільша кількість злочинів, скоєних підлітками - це учні 8-9 класів, підлітки у віці від 14 до 16 років. Врахувати всі фактори ризику, попередити правопорушення, яке може зламати життя дитини, - завдання і педагогів і батьків.
Рекомендації про особливості підлітків: їх цікавості, схильності до ризику, безпечності та прийомах роботи з ними соціальні педагоги прагнуть донести до учнів та їх батьків на батьківських зборах, у засобах масової інформації, в особистих бесідах і консультаціях.
У висновку хочеться підкреслити, що соціальні педагоги освітніх закладів нашого міста виконують свою роботу на високому професійному рівні, завжди пам'ятають про те, що головна мета їхньої діяльності - захист прав та інтересів дитини.
Комментариев нет:
Отправить комментарий